مدیرعامل شرکت برق استان کردستان ازمصرف  85 درصدی برق در بخش خانگی، استان کردستان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛مصطفی نجفیان مدیر عامل شرکت برق استان کردستان روز یکشنبه29 مرداد در رزمایش آمادگی مولد‌های برق اضطراری مراکز حیاتی و حساس و ضروری استان کردستان درسنندج بیان کرد:  610 هزار مشترک مصرف برق در حال حاضر در استان وجود دارد که 85 درصد آن در بخش خانگی است.

 نجفیان افزود: بخش صنعت با کمتر از یک درصد از کل مصرف برق کمترین مصرف برق را در استان به خود اختصاص داده و بقیه مصارف در بخش‌هایی مانند کشاورزی و غیره صورت می‌گیرد.

وی در ادامه بیان کرد:  50 درصد فروش برق در استان در بخش خانگی است و فقط 10 درصد فروش مربوط به بخش صنعت است که نشان‌دهنده ضعف صنعت و توسعه آن در استان است..

مدیرعامل شرکت برق استان کردستان گفت: در استان کردستان 15 هزار کیلومتر شبکه برق‌رسانی داریم و یک‌هزار و 700 روستا زیرپوشش شبکه برق قرار دارند.

نجفیان افزود: در استان 4 تا 5 روستا دور از شبکه برق‌رسانی قرار گرفته‌اند و از طریق پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های پاک برق این چند روستا در استان تامین می‌شود.

 وی بیان کرد: 35 مرکز امنیت اتفاقات برق در روستاها و دهستان‌های استان داریم و 6هزار چاه کشاورزی در عراضی استان وجود دارد.

 مدیر عامل شرکت برق کردستان گفت: در استان وضعیت بهره‌برداری خوبی را داریم و پیک شبکه مصرف ما امسال به  900 مگاوات رسید که بیشترین مصرف مربوط به مصارف خانگی بود.

 مدیرعامل شرکت برق استان کردستا با توجه به چگونگی مصرف انرژی افزود: باید فرهنگ استفاده از انرژیدر بین مشترکین ترویج کنیم.

 وی عنوان کرد: در استان بیش از 200 کیلو وات انرژی پاک و خورشیدی داریم و در این راستا کارهایی را برای ایجاد نیروگاه‌های بادی در زرینه در دست اقدام داریم.

نجفیان خاطر نشان کرد: 90 درصد پیشرفت برای ایجاد نیروگاه خورشیدی 30 مگاواتی را دراستان شاهد هستیم.

 مدیرعامل شرکت برق استان کردستان به سرقت برق در حاشیه شهر‌ها اشاره کرد و افزود: در حاشیه شهر‌های استان بخصوص سنندج شاهد برق کشی‌های غیر مجاز و خطرناک هستیم که لازم است چاره‌ای برای این مهم اندیشیده شود.

 درپایان این رزمایش به طور نمادین برق 4 مرکز در شهر سنندج قطع و به ژنراتور‌های اضطراری وصل شد.

انتهای پیام/  م ح

وجود 610 هزار مشترک مصرف برق در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.